torstai, 12. tammikuu 2006
Jostain syystä tässä blogissa on ollut hirveästi puhetta elokuvista
(näin kätevästi siirsin passiivirakenteella vastuun pois itseltäni).
Nyt on siis korkea aika korjata tätä pientä palaani verkkoavaruudesta
lähemmäs reaalimaailmani arkipäivää. Ei, en aio ryhtyä tässä kertomaan
jokapäiväisistä puuhistani sen yksityiskohtaisemmin tai kuivemmin kuin
tähänkään asti; sen sijaan on aika kurkistaa elämääni Lukijana.
Tärkeään elämääni Lukijana.
Tässä siis viime aikojen satoa kirjavinkkaushengessä, säästäväisesti
esitettynä. Kirjat on arvioitu toisistaan irrallisina, oman genrensä
sisällä, lukumielentilasta riippuen ja muutenkin mielivaltaisin
perustein.
PEGASOS KORSKUU:
- Ian Caldwell & Dustin Thomason: The Rule of Four
- Pirkko Saisio: Voimattomuus
ILOISTA RAVIA
- Elina Hirvonen: Että hän muistaisi saman
- James Frey: A Million Little Pieces
- C.S. Lewis: The Horse and his Boy
- Hanna Marjut Marttila: Lahjakas Anu Lovack
RISTILAUKKAA JA TEMPOILUA
- Juhani Känkänen: Toivon mukaan
- Taavi Soinivaara: Pimeyden ydin
LUIMISTUS
- Frank McCourt: Teacher Man
RUNORATSUN AJANHUKKAA
- Jodi Picoult: Vanishing Acts
Bonusraitana vielä tällä hetkellä kesken oleva Norman Mailerin
tiiliskiviklassikko The Executioner's Song - päätynee ylimpään kastiin
mutta vain niille, joiden mielestä tuhatsivuiset kirjat ovat "tosi
ihania". Runoratsu korskuu! Suosittelen myös Helena Sinervon Runoilijan
talossa-kirjaa, joka tuli nyt luettua jo toiseen kertaan: kaunista,
herkkää.
P.S. Kiitos joulupukin apureille - tässä listassa oli osa hihkuen vastaanotetusta kotimaisesta joulusaaliista.
Kommentit