Tänään tulivat Belizen hotelliesitteet. Onhan sitä jo tullut paikkaa tiirailtua netissä useampaankin otteeseen, mutta tänään matka muuttui jotenkin käsinkosketeltavammaksi. Vähän jännittää, kun varsinaiseen kohteeseemme pitää Belize Citystä lentää edelleen veden yli pienellä Cessnalla, mutta kyllä näiden maisemien vuoksi viitsii vähän hikoillakin.

71253.jpg

Tällä viikolla on myös käyty lääkärillä neuvottelemassa rokotuksista ja malarialääkkeistä. Koska mies käy samalla vastaanotolla mutta eri lääkärillä, emme saaneet toivomaamme yhteisvisiittiä, joka olisi säästänyt kaikkien aikaa ja vaivaa. Tuloksetkin olivat sitten sen mukaisia... Minun lääkärini päätyi lopulta olemaan suosittelematta minulle malarialääkitystä ollenkaan, koska ainoa hänen kannattamansa lääke tällaiselle matkalle juuri tähän kohteeseen ei sovi minulle. Etukäteen CDC:n ja KTL:n sivuilta katsomani, toinen alueelle suositeltu lääke taas ei saanut lääkäriltäni suurempaa kannatusta, ilmeisesti sivuvaikutusten takia, mutta samaan aikaan toisaalla miehen lääkäri oli päätynyt määräämään miehelle juuri tätä nimenomaista troppia. Ota siitä nyt selvää....Rokotukset sentään saan olkavarteen myöhemmin tällä viikolla, mutta etukäteissuojautumisemme taitaa jäädä siihen - mies totesi, ettei todellakaan aio malarialääkitystä käyttää jos en minäkään... oli kuulemma suostunut lähtemään lääkärille ihan vain minun mielikseni, ettei minun tarvitsisi sitten huolehtia. Aika suloista. Luotamme siis hyttysverkkoihin ja keskitymme positiiviseen!

71254.jpg
(Victoria House; kuvat täältä)