Halailemme sohvalla miehen palattua Atlantasta. Televisiosta tulee Alaska-sarja Men in Trees. Ruudussa fiktiomies ja fiktionainen keskustelevat suhteensa tulevaisuudesta. Fiktiomies ilmoittaa olevansa vähän hämmentynyt. Fiktionainen hermostuu, puhuu pitkään, kääntyy kannoillaan. Fiktiomies jää avuttomana katsomaan poistuvan naisen perään.

Kotisohvallakin keskustellaan.

Mies: Vähän tyhmä toi nainen.heart4t.gif

Minä: Ai mitenni?

Mies: No eihän se antanu ton miehen puhua ollenkaan.

Minä: Ai mitenni ei antanu?

Mies: Sehän puhu vaan itse koko ajan, ei jättäny sille miehelle tilaisuutta sanoa mitään. Siihen tarvii aikaa!

Minä: Siis mitä, olishan sillä ollut aikaa vaikka kuinka! Pitihän toi nainen taukoa välillä.

Mies: No... (näyttää sormillaan minimaalista mittaa)

Minä: (kiihtyneesti) Kyllä mä ainakin olisin ehtinyt sanoa jo vaikka mitä tossa!

Mies: (nauraa) No niin tosiaankin olisit.

* * * * * * *

On se mukavaa kun mies on taas kotona. Presidentti Bush ja isänmaallisuuden taakse piiloutuva idiotismikaan ei enää itketä ihan yhtä paljon.